Playboy photo session
Snimanje duplerice za Playboy san je svakog muškog fotografa na svijetu. 1998. kad je EPH preuzeo licencu za hrvatsko izdanje Playboya, našim fotografima otvorila se prilika koju mnogi drugi fotografi u svijetu mogu samo sanjati. Jer snimati za američko izdanje je vrlo blizu nemogućem i rezervirano je za nekoliko gurua erotske fotografije. Ipak, širom svijeta otvorena su regionalna izdanja koja omogućuju i fotografima iz ostalih zemalja ostvarenje tog sna. Redakcija Playboya je u to vrijeme bila tek oformljena i prvih mjeseci nije bilo stalnog fotografa, tako da je nas nekoliko dobilo šansu za snimanje duplerice. U čitavoj mojoj karijeri to su sigurno snimanja koja su izazvala najviše pažnje mojih prijatelja i poznanika. Valjda svi ljudi koje poznajem, uključujući i mog oca, zaustavljali su me uglavnom s rečenicama tipa : «wow, vidio sam da si fotkao za Playboy, ako ti treba nositi kablove ili premještati rasvjetu, samo ti zovi».
Samo snimanje jedne duplerice je težak fizički posao, vjerojatno najzahtjevniji od svih koje sam radio. Duplerica se snima nekoliko dana i prati neku radnju, npr. «Sonja se sprema za zabavu» ili «Tanja u večernjoj školi» itd. Svaka djevojka prvo mora proći probno snimanje u studiju. Na tom prvom snimanju napravi se set klasičnih fotografija u zadanim pozama da se vidi da li djevojka odgovara, a to snimanje pomaže i njoj da malo dobije osjećaj o tome šta ju čeka na pravom snimanju. To je važno pogotovo za djevojke koje se prije nisu skidale pred kamerama. Uredništvo pregledava fotografije i ako djevojka odgovara, smišlja se neka priča i dogovara snimanje. Ne snima se u studiju već na nekom pripremljenom setu točnije nekoliko njih, ovisno o priči. Ja snimam mamiyom RB67 ( srednji format ).
Sve počinje pripremanjem scenografije seta za koje je zadužen stilist-scenograf uz moju pomoć i sugestije svih koji surađuju na snimanju. Za to vrijeme djevojka se šminka, frizira i dotjeruje. Klasične Playboyeve duplerice karakteristične su po načinu osvjetljavanja i mixanju raznih vrsta svjetla da bi se dobila prepoznatljiva glamuroznost Playboyevih fotografija. Dok se set priprema, postavljam rasvjetu za prvu sliku. Svaka fotografija radi se sa različito postavljenim reflektorima i to u više različitih verzija. Na nekima se dodaje kontrasvjetlo, negdje osvjetljava više sa strane, rade se različite verzije osvjetljavanja pozadine, tako da se svaka fotografija može izabrati od nekoliko verzija. To zahtijeva konstatno premještanje i naštimavanje reflektora, mjerenja svjetla, pomicanje raznih dijelova namještaja i slično. Dok ja snimam, frizer, stilistica i šminker brinu se za svoja područja i paze da se nešto ne bi pomaknulo, popravljaju kad je to potrebno i pomažu svojim sugestijama. Dakle, kako vidite, sve je to vrlo daleko od onog što mnogi zamišljaju : «fotograf i gola cura sami u studiju». Troje, četvero ljudi uz fotografa uvijek je prisutno na setu.
Snima se čitav dan na jednom setu i nastavlja drugi dan na drugom. Koliko će sve to trajati ovisi o više faktora, npr. samoj kompliciranosti priče i opuštenosti djevojke. Nekad, ako je djevojka neiskusna, može proći i više sati dok se potpuno ne opusti, dok neke djevojke svojim aktivnim pristupom olakšavaju moj posao. Za svaku duplericu snima se i naslovna strana koja može i ne mora ići. To ovisi o odluci urednika da li je fotografija dovoljno atraktivna ili o ostalim materijalima iz tog broja.
Naslovna strana «Tanja u večernjoj školi» snimljena je u OTV domu na setu koji se koristio u snimanjima Pervanove «Večernje škole». Glavno svjetlo postavljeno je frontalno, malo lijevo i malo dignuto iznad nivoa glave tako da pada malo prema dolje. Drugim reflektorom dosvijetljen je globus, a treći i četvrti postavljeni su na pozadinu. Uvjeti za ovu fotografiju su bili iznimno dobri jer je pozornica velika i mogao sam odmaknuti Tanju 6-7 metara od pozadine, a imao sam i dovoljno mjesta da mogu koristiti objektiv od 180mm ( to bi preračunato u leica format bio otprilike kao 90mm ). Na licu Tanja ima samo okvire za naočale bez stakla da se izbjegnu refleksije.
Naslovna strana «Sonja se sprema za zabavu» snimljena je posebno, kao jedina fotografija za taj broj snimljena u studiju. Korišten je samo jedan reflektor frontalno, malo odozgora s lijeve strane. Iza Sonje postavljen je zastor. Sve je postavljeno za Playboyeve standarde krajnje jednostavno.
Autor: Dean Bertoncelj – bertys30